mencerita tentang pengalaman aku..

selamat sejahtera wahai rakyat malaysia yang ku sayangi..sempena hari merdeka yg indah ni aku merasa amat berbangga kerana aku menpunyai ngara yang aman dan damai lagi tenteram..selain itu aku bangga juga tentang setiap negeri ada keistimewaan sejarah mahu pun flora dan fauna..semoga malaysia akan kekal macam ni sampai bila2 amin...

ok sekarang aku nak cerita tentang diri ku dan kehidupan aku seiap hari..tapi bukan detail..dan lagi satu maaf kalau ade bahasa yang xberapa menarik yang aku taip sekarang..maklum lah aku first time main benda blog ni..sbb aku anak kampung kuli2 saja..memang tidak cantek kau itu..hahaa..kejap belagu..ingat kat ex aku awek sabah..semoga die bahagia di samping yang tersayang..

cerita tentang aku ni bermula dari alam sekolah sehingga aku skrg..kalau aku nk cerita panjang2 pun x syok juga..so aku pendek kan cerita aku..cerita nya start dari darjah 3 x silap aku..aku ingat dulu ayah aku pernah cakap..anak..suatu hari anak nak jadi pa?? aku menjawab pertanyaan ayah aku..saya nak jadi perdana menteri..(pada zaman itu mahathir mohamad). ayah aku bertanya lagi..kenapa mahu menjadi perdana menteri??..aku mejawab.. saya nak menjadi pemerintah.. time tu ayah aku gelak sambil tersenyum..

selepas aku meningkat umor dan aku masuk sekolah menengah.dan aku banyak belajar tentang sejarah malaysia dan negeri aku sendiri senhingga aku pandai tentang internet..(aku tahu pasal internet pada umo yang agak lewat..) aku mula mengenali tentang dunia luar.. pada masa aku mengenal tentang dunia luar..benda pertama aku mencari maklumat adalah cerita karton..iaitu dragon ball..pada masa itu aku baru mengenali siapa mencipta dragon ball dan sehingga sekarang aku tahu perkembangan pelukis tersebut..sehingga waktu itu aku suka melukis..(pasal perdana menteri aku dah tak minat lagi)..

part ni telah ubah kan aku menjadi super saiyan..eh..itu cerita dragon ball..aku cerita pasal diri ku..ok2 sorry bos..maaf semua kerana son goku termasuk sekali..mari kita sambung lagi.. apabila ayah aku melihat aku meminati lukisan dan selalu tengok aku buat 1 buku komik pada buku sekolah.ayah aku berpesan..jikalau anak suka melukis..apakata anakjadi arkitek.. aku pun banyak tanda ???????? apa benda tu ayah..aku bertanya..ayah aku menjawab arkitek tu adalah seorang yang melukis..lukisan nya dapt kita melihat di kawasan yang ada manusia duduki..sbgi contoh rumah,bangunan dan benda yang di cipta untuk harian manusia..aku pun mula berfikir..ingat kan melukis hanya untuk menbuat kartun atau lukisan pa yang kita lihat..rupa nya banyak lagi benda tentang lukisan..dengan kata lain..apa yang kita buat seharian pasti ade kegunaan..

penamat cerita ini..aku sekarang menjadi arkitek..alhamduliah..mungkin berkat ajaran si ayah aku..kalau bukan kerana ayah aku xmenjadi macam ni..moral of stroy..apa pun kita buat..mak dan ayah lah paling berkat kita ikuti..kerana jasa dan pengalaman mereka kita xdapat tempuhi..sekian terima kasih..salam i malyasia..

Ulasan